De Masterclass Aanbesteden wordt op maat gegeven.
Gaat jouw organisatie (voor het eerst) aanbesteden?
Een goede voorbereiding is het halve werk. Begin dan nu met de start van een gestructureerde werkwijze.
Hebben jullie al meegedaan met marktconsultaties en ingeschreven op aanbestedingen? Hoe zijn die trajecten verlopen?
Heeft het veel stress opgeleverd door de strakke richtlijnen, de op te leveren documenten, innovatieplannen en Eigen Verklaringen, de (té) lage tarieven, de bij te wonen bijeenkomsten en/of de deadlines die gehaald moesten worden? In onze masterclass gaan we hier uitgebreid op in.
Hoe bereid je je organisatie optimaal voor?
De verwachting is dat gemeenten voor 2016 en 2017 strenger gaan inkopen en vooral met minder zorgaanbieders het contract gaan afsluiten. Grondige voorbereiding op jullie aanbod in de Wmo en de organisatie van het verkoopproces is straks cruciaal om actief te blijven in het gemeentelijke domein.
Wat zijn de inkooptrends bij de gemeenten?
In deze masterclass gaan we kernachtig in op de trends bij de gemeenten en wat dat betekent voor zorg- en welzijnsaanbieders.
Vaststellen criteria om wel of niet mee te doen.
Het is belangrijk om vooraf aan de inschrijvingen na te denken, aan welke aanbestedingen jouw organisatie wel/niet meedoet en wat daarbij de afwegingscriteria zijn. Dit vraagt meer dan een mooie beleidsnotitie, maar om een goed georganiseerd intern proces waarin uitwisseling en besluitvorming plaatsheeft.
Geef een reactie